Personvernerklæring for Antec Skadedyrkontroll AS
Sist oppdatert: 26.06.2024
1. Innledning
Antec Skadedyrkontroll AS er opptatt av at du skal ha tillit til oss og hvordan vi behandler dine personopplysninger. I denne personvernerklæringen forklarer vi derfor hvorfor vi samler inn informasjon om deg, hvordan vi bruker denne informasjonen og hvordan vi tar hensyn til ditt personvern.
Personopplysninger er opplysninger og vurderinger som kan knyttes til en identifiserbar enkeltperson. Dette kan for eksempel være navn, kontaktinformasjon, adresse eller informasjon om hvilke tjenester du har kjøpt.
Bruk av personopplysninger må følge personopplysningsloven. Vi, som behandlingsansvarlig, vil sørge for at vi bruker personopplysninger om deg i samsvar med lovens regler.
2. Behandlingsansvarlig
Antec Skadedyrkontroll AS ved daglig leder er behandlingsansvarlig for virksomhetens behandling av personopplysninger.
3. Hvilke personopplysninger har vi om deg
Avhengig av hvilken informasjon du gir oss, hvordan du bruker våre tjenester, og hvilke tillatelser du gir oss, har vi disse opplysningene om deg:
-
Opplysninger om deg: Informasjon du oppgir når du kontakter oss eller sender inn et skjema på vår hjemmeside, som navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse.
-
Kommunikasjon: Informasjon du gir oss når du har kontakt med oss, for eksempel e-poster, henvendelser via kontaktskjema eller telefonsamtaler.
-
Opplysninger om bruk på nettsidene: Informasjon vi får når du bruker vår nettside, som hva slags enhet du har (f.eks. mobil eller PC), IP-adresse, hvilke sider du besøker og hvilke funksjoner du bruker der. Denne informasjonen samles inn via informasjonskapsler (cookies) fra Google Analytics.
-
Opplysninger om tjenester: Informasjon knyttet til tjenestene vi utfører for deg, som befaringer, utførte oppdrag og historikk i kundeforholdet.
4. Hva bruker vi personopplysningene til
Vi bruker personopplysningene dine til følgende formål:
-
Levere våre tjenester: Vi bruker dine personopplysninger for å kunne svare på henvendelser, avtale og gjennomføre befaringer og skadedyrkontroll, samt for å administrere kundeforholdet ditt.
-
Tilby en funksjonell nettside: Vi bruker opplysninger for å drifte og tilpasse vår nettside til det tekniske utstyret du bruker.
-
Kundeservice: Vi lagrer opplysninger du gir og mottar for å yte service, besvare spørsmål og administrere ditt kundeforhold.
-
Statistikk og forbedring: Vi utarbeider statistikk og kartlegger markedstrender for å forbedre og videreutvikle nettsiden og våre tjenester. Så langt det er mulig gjør vi dette med anonymiserte opplysninger, uten at vi vet at informasjonen er knyttet spesifikt til deg.
-
Markedsføring: Vi kan bruke din kontaktinformasjon (f.eks. e-postadresse) til å sende deg relevant informasjon om våre tjenester. Du kan når som helst reservere deg mot slik markedsføring.
Det rettslige grunnlaget for formål 1 og 3 er for å oppfylle vår kontrakt med deg. Det rettslige grunnlaget for formål 2, 4 og 5 er vår berettigede interesse i å kunne tilby, videreutvikle og markedsføre våre tjenester.
5. Hvem deler vi personopplysninger med
Vi deler i utgangspunktet ikke dine personopplysninger med tredjeparter, med mindre det foreligger et lovlig grunnlag for slik utlevering. Vi deler personopplysninger med selskaper som leverer tekniske og administrative tjenester til oss, slik som:
-
IT-leverandører: Vår leverandør av nettsideplattform (Wix) og analyseverktøy (Google Analytics).
-
Regnskapsfører: Ved lovpålagt regnskapsføring.
Vi har databehandleravtaler med disse for å sikre ditt personvern. Våre IT-leverandører som Wix og Google kan ha servere utenfor EØS. Hvis vi overfører personopplysninger ut av EØS, sørger vi for å sikre personvernet gjennom EUs standard personvernbestemmelser (SCC).
Vi kan utlevere opplysninger i enkelttilfeller, eksempelvis til offentlige myndigheter, ved mistanke om lovbrudd.
6. Hvor lenge lagrer vi personopplysninger
Vi lagrer opplysninger om deg kun så lenge det er nødvendig for å oppnå formålet de ble innhentet for, eller dersom vi er pålagt å lagre opplysningene.
-
Opplysninger om kundeforhold: Vi lagrer opplysninger så lenge du er kunde hos oss. Etter at kundeforholdet er avsluttet, lagrer vi opplysningene så lenge det er nødvendig for formål knyttet til reklamasjon eller garantier, og i henhold til lovpålagte krav, for eksempel oppbevaring i henhold til bokføringsloven.
-
Kommunikasjon: Kommunikasjon med deg lagres så lenge det er nødvendig for å administrere kundeforholdet, og slettes deretter.
-
Opplysninger om bruk på nettsidene: Informasjon samlet inn via Google Analytics lagres i opptil 26 måneder for statistiske formål.
7. Dine rettigheter
Du har rett til å be oss om:
-
Innsyn i dine personopplysninger.
-
Retting av feilaktige eller ufullstendige opplysninger.
-
Sletting av opplysninger som vi ikke lenger har grunnlag til å oppbevare.
-
Begrensning av behandlingen av dine opplysninger.
-
Å motsette deg behandlingen av dine opplysninger.
-
Dataportabilitet, altså å få utlevert opplysninger du har gitt oss i et strukturert, maskinlesbart format.
Vær klar over at det finnes begrensninger i disse rettighetene. Hvis du ønsker å benytte deg av dine rettigheter eller mener at vi behandler personopplysninger i strid med regelverket, kan du kontakte oss. Du har også rett til å klage til Datatilsynet. Vi oppfordrer deg til å kontakte oss først, slik at vi kan oppklare eventuelle misforståelser.
8. Cookies (Informasjonskapsler)
Vi bruker informasjonskapsler (cookies) på våre nettsider. Dette er små tekstfiler som lagres på din enhet. Vi bruker følgende typer cookies:
-
Nødvendige cookies: Fra vår nettsideleverandør Wix, som er nødvendige for at nettsiden skal fungere korrekt.
-
Analyse- og statistikk-cookies: Fra Google Analytics, for å analysere nettrafikk, forstå hvordan besøkende bruker siden, og for å forbedre våre tjenester.
Du kan selv administrere bruken av informasjonskapsler i innstillingene til din nettleser.
9. Endringer i personvernerklæringen
Vi vil kunne oppdatere personvernerklæringen fra tid til annen. Du vil alltid finne siste versjon av vår personvernerklæring på nettsiden vår. Ved vesentlige endringer kan vi også informere om dette på andre måter, for eksempel via e-post.
10. Kontaktinformasjon
Hvis du ønsker å komme i kontakt med oss angående vår behandling av personopplysninger, kan du benytte følgende kontaktinformasjon:
Antec Skadedyrkontroll AS
E-post: post@antec-skadedyrkontroll.no
Telefon: +47 91 86 80 30
Adresse: Kongsvegen 23, 2380 Brumunddal